EPO bewerken / tests met New Acromaster

Als eerste oefening heb ik de cockpit een bewerking gegeven.
Deze cockpit was origineel blank wit epo.
Behandelingen:
1  =  geschuurd met schuurpapier 120
2  =  gecoat met Beacon Foam Finish, een laag, 24 uur laten drogen
3  =  deze finish geprobeerd te schuren maar dat ging niet echt gemakkelijk, leek op een soort dun rubber laagje
4  =  cockpit gespoten met blauwe Action acryl spuitbus verf, twee lagen aangebracht
Resultaat:
Op zich ziet de cockpit er nu goed uit en lijkt ook sterker, minder snel te beschadigen
Echter, nog steeds is onderliggend de celstructuur van de epo te zien.
Dus, best goed maar niet zoals gewenst omdat de epo structuur nog te zien is.

Als tweede is de rechtervleugel gedaan.
Behandelingen:
1  =  originele sticker afgetrokken
2  =  epo geschuurd met schuurpapier 120, ging redelijk goed maar oneffenheden zijn lastig.
3  =  Beacon Foam Finish aangebracht, een laag waarbij geprobeerd is enkele deukjes weg te werken, met bankpaskaaartjes de finish aangebracht.
dat aanbrengen gaat niet heel gemakkelijk.
4  =  finish laten drogen, daarvoor echt 24 uur voor uittrekken.
5  =  na drogen geprobeerd te schuren, maar dat viel tegen omdat de toplaag wel wat op rubber lijkt.
6  =  boven- en onderzijde gespoten met Action spuitverf, acryl verf op basis van aceton.
7  =  ik was toch weer te gehaast en daardoor verliep niet alles vlekkeloos, ik spoot buiten onder de notenboom bij regenachtig weer, liet het model drogen binnen in mijn tuinschuur
Resultaat:
De vleugel lijkt sterker en beter bestand tegen stoten te zijn wat betreft de verflaag.
Wel oogt de verflaag lelijk. Deukjes etc. zijn nog steeds erg goed te zien. Zo ook de epo celsatructuur.
Kortom, volgende keer meer aandacht geven aan met plamuur of zoiets het epo eerst beter glad te maken.